Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Basket är inte roligt

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789179875619

    Noa spelar basket i BBK Storm. Han och hans kompis Lukas tränar mest av alla i laget. De får spela varje match och ger allt för att vinna. Samir däremot får ofta sitta på bänken.

  • En seg cykel

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789188871565

    – Jag heter Gott-Frida, säger tanten. Jag letar efter någon som kan jobba i min godisaffär. Du kanske är den jag söker?     Melli tror inte sina öron. En godisaffär!     – Ja, det

  • Gosedjuret (e-bok+ljud)

    av

    Uppläsare: Jan Modin
    6-9 år E-bok, 2023, Svenska, ISBN 9789179773564

    Gabriel vet att gosedjur är fåniga och barnsliga. Men när det blir ensamt i sängen på kvällen är det tur att den coola kaninen med röda ögon finns där. Eller? Snart börjar Gabriels

  • Minifakta om fladdermöss

    av

    6-9 år kartonnage, 2021, Svenska, ISBN 9789179873882

    Fladdermöss är däggdjur som kan flyga. Det finns många olika sorter, vissa är stora, andra är små. En del lever på insekter, några dricker blod. Läs mer om fladdermöss i den här

  • Sivs epa

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789188871701

    Sonjas syster Siv har en epa-traktor, en röd Volvo Duett. Siv ska åka med den till en epa-utställning. Där finns det många epor att titta på, och den snyggaste av dem vinner ett

  • Galaxer

    av

    9-12 år kartonnage, 2021, Svenska, ISBN 9789179710934

    Vi bor på en planet i galaxen Vintergatan. Vintergatan är en av tusentals miljarder andra galaxer i universum. Men vad är egentligen en galax? Vad finns det för olika typer av

  • Dinosaurier

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789179778323

    Läs och utforska världen!En lättläst bok om dinosaurier för den som nyss lärt sig läsa. Spännande och informativa texter berättar om dinosaurier och foton illustrerar och stödjer

  • In i mörkret

    av

    12-15 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789180931854
    Från 246 kr

    Bilden på Bella. Smutsigt ansikte och ögon som lyser av skräck. På halsen syns ett rött märke format som siffran fyra. Hedvig hade rätt. Bella var inte alls hos sin pappa. Hon är

  • Ghost 5. Det slutar här

    av

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189777064

    När den onda skurken Råttan skjuter GHOSTs lillasyster är den sista gränsen passerad. GHOST har aldrig varit mer rasande. Nu måste han göra allt för att stoppa sina fiender. Till

  • Drömtraktorn

    av

    12-15 år kartonnage, 2021, Svenska, ISBN 9789179873950

    Daniel och Zeke bor på landet. För att komma till skolan måste de ta skolbussen. Men ibland åker chauffören förbi hållplatsen utan att stanna. Bara för att jävlas. Då måste de gå