Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Den värsta dagen!

    av

    9-12 år inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789188009135

    Ett marsvin rymmer, en pälsmössa försvinner och en fråga chans-lapp hamnar hos helt fel person. Det här är verkligen den värsta dagen någonsin! Klass 5C - Den värsta dagen! är den

  • Bosse börjar skolan

    av

    6-9 år inbunden, 2016, Svenska, ISBN 9789150119008

    Åsa Karsins böcker om Bosse är läsning för alla som gillar hundar. Och för dem som letar efter en lättläst men ändå rolig bok, så att man får skratta lite. Böckerna innehåller

  • Harry Potter and the Goblet of Fire

    av

    inbunden, 2019, Engelska, ISBN 9781408845677

    An extraordinary creative achievement by two extraordinary talents, Jim Kay's inspired reimagining of J.K. Rowling's classic series has captured a devoted following worldwide. This

  • Hotet från häxan

    av

    6-9 år inbunden, 2026, Svenska, ISBN 9789181250190
    Från 225 kr

    Krympkaos Drak-Ulla har blivit förhäxad! Om inte förbannelsen hävs kommer Drak-Ulla att krympa tills hon försvinner. Vampyrerna Vilma och Viggo måste ge sig ut i den mörka skogen

  • Hästtjejerna från helvetet

    av

    12-15 år kartonnage, 2021, Svenska, ISBN 9789179873967

    Zeke och Daniel är de enda som verkligen kan traktorer. Alla andra är idioter som inte fattar någonting. Tur att de har varandra. Deras traktor, den röda 350 Boxer, är i toppskick.

  • Stora fordon

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789179870553
    Från 166 kr

    Vad är det som låter ute på vägen? Titta där! En stor lastbil kör förbi! Den här boken berättar om lastbilen, bärgningsbilen, dumpern, sopbilen, tankbilen och brandbilen.MiniMotor

  • Minifakta om krokodiler

    av

    6-9 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179873905

    Krokodilen är ett fascinerande djur, både för vuxna och unga läsare. I den här boken hittar de fakta om hur olika sorters krokodiler lever, vad äter de och vem som är deras värsta

  • Minifakta om lodjur

    av

    6-9 år kartonnage, 2026, Svenska, ISBN 9789180779630

    Lodjur är stora katter som lever vilt i Sverige. De ser bra, de hör bra och de är snabba. Men vad äter de? Och vad har de tofsarna på öronen till? Det och mycket annat kan du läsa

  • Zombie City. De dödas stad

    av

    9-12 år inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789175431499

    Vem överlever när de döda invaderar? Gatorna i staden ligger öde. I den plundrade mataffären, bland ruttna frysvaror, vandrar Krille ensam på jakt efter mat. Eller är han ensam?

  • I clownens grepp

    av

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180087391

    Cecilia Cyber har hämtat Döds-clownen från monster-spelet! Clownen sprider en dimma i staden. Dimman får alla att se mardrömmar. Och Döds-clownen har fler onda planer. Han växer