Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • På prao. Spelutvecklaren

    av

    6-9 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789189697447

    Följ med eleverna i klass 2C på prao. Matteo ska träffa spelutvecklaren Oliver på hans kontor. En riktig dröm för Matteo, som älskar dataspel! Läsbarhetsindex (lix) är 17.På

  • Grattis på Halloween!

    av

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189777910

    Mystiska bybor med pumpa-huvuden smyger i skogen. Är det inte lite likt tiden innan förra zombie-apokalypsen? Jaja, Zombie hinner inte tänka på det nu. Han fyller nämligen 13 på

  • Snöstormen

    av

    inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789170535147

    "Jag vill göra helt normala saker. Inte gå här och undra om pappa är död." I en skidstuga väntar tre syskon på sin pappa. Varför kommer han aldrig? Snön packas allt tjockare mot

  • Bosse går till doktorn

    av

    6-9 år inbunden, 2017, Svenska, ISBN 9789150119466

    Även små hundar måste gå till doktorn ibland. De ska vaccineras och få tänderna kollade och veterinären vill gärna lyssna på deras hjärtan, precis som en doktor. Bosse går till

  • Dödluvan och vargen

    av

    6-9 år inbunden, 2017, Svenska, ISBN 9789175433479

    VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återberättas de i en helt ny stil för de allra modigaste unga

  • Natt med Hallon

    av

    6-9 år inbunden, 2018, Svenska, ISBN 9789175437545

    Lisa och Tyra ska sova hos Hallon i stallet. Det ska bli spännande. Men Tyras bror och syster försöker skrämmas. De pratar om spök-bebisen. Men den finns väl inte på riktigt? Tyra

  • Psyko

    av

    12-15 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180939416
    Från 231 kr

    Nagelbitande thriller! Vågorna slår hårt mot färjans skrov. Isak och Nadja är på väg hem över Östersjön efter en dötrist skolresa när en storm blåser upp. Men trots att havet gör

  • Rapunzel och varulven

    av

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789178812783

    Den vackra flickan Rapunzel lever instängd i ett högt torn och vaktas av en elak häxa. Men en dag när häxan är ute släpper Rapunzel ner sitt långa hår och en prins kan klättra upp

  • Din hund är en superhjälte

    av

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180089586

    Hundar är inte bara glada och lekfulla husdjur, de är också superhjältar. Tack vare sina känsliga nosar kan de hitta människor som kommit bort, nosa upp sprängämnen och rädda

  • Hallon och Smultron

    av

    6-9 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789189831278
    Från 200 kr

    Lika som bär! Lisa och Tyra träffar en likadan häst som Hallon. Hästen har fastnat i en buske i skogen och Lisa och Tyra hjälper den att komma loss. Men var är hästens ägare? Tänk