Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Vi ska tälta

    av ,

    6-9 år kartonnage, 2026, Svenska, ISBN 9789180778589

    Hela familjen ska tälta i skogen. Det är mycket som har packats: ryggsäckar, tält, sovsäckar, gosedjur, stormkök, en stor påse marshmallows och Igors första hjälpen-låda. Mamma och

  • Flygplan

    av

    6-9 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179876012

    Jumbojet, stridsflygplan, fraktplan, det finns många olika typer av flygplan. I den boken får läsaren veta mer om dem, hur de ser ut inuti och utanpå och vad de används

  • Välkommen till skelettklubben

    av

    Uppläsare: Louise Löwenberg
    9-12 år Ljudbok, 2025, Svenska, ISBN 9789180778107
    Från 99 kr

    Malva tingas lämna sin bästis Julia och flytta till en norrländsk by. Där ska hennes föräldrar öppna ett hotell. Har de ingen aning om hur många skräckfilmer som börjar så …?De kör

  • Tuff nog?!

    av

    9-12 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789180080293

    I serien Sanja ryms både svettiga, snabba fotbollsmatcher, tjafs på skolgården och rivalitet. Det är sena träningar, bitska kommentarer i omklädningsrummet och oförätter som följer

  • Tor och Tea fikar

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789188871299

    Tor och Tea fikar är den första boken i den lättlästa serien Läshuset, nivå 1. Texten är skriven med enbart versaler och läsbarhetsindex (lix) är 2. Läshuset är en serie med roliga

  • Monster på maskerad

    av

    6-9 år kartonnage, 2026, Svenska, ISBN 9789180779487

    Det är maskerad på skolan. Då får Monsterklubben ett samtal från vaktmästaren. Han larmar om riktiga monster på festen. De äter upp skolans böcker. Tänk om även rektorn blir

  • Erik på cirkus

    av

    6-9 år kartonnage, 2024, Svenska, ISBN 9789180777643

    Idag är Erik på cirkus. Nu börjar det. Det blir en rolig dag. Både för Erik och hans pappa. Erik den vilde är Nypon förlags nya serie. Erik har full fart genom tillvaron. Inget kan

  • Erik står i mål

    av

    6-9 år inbunden, 2013, Svenska, ISBN 9789187221385

    Det är match. Erik står i mål. Men så måste han gå på toa. Han springer till en buske en bit bort. Men vem står nu i målet? Böckerna om Erik är en uppskattad serie om en övermodig

  • Bodil bakar

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789179870935
    Från 177 kr

    Bodil fyller år och ska baka en tårta. Snart kommer gästerna, och Bodil har bråttom. Men Tofu bara stör. Och sedan ringer det på dörren. Det är gästerna – som kommer för tidigt!

  • Flugo möter Alienzz

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180086837

    Hjältarna Super-Buzz och Super-Flugo blir kidnappade av aliens! Super-Flugo lyckas rymma och hämta hjälp. Men det är för sent. Rymdpirater stjäl rymdskeppet där Super-Buzz ligger