Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • En perfekt ponny?

    av

    6-9 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789180089258

    Mia har tvingats sälja sin älskade ponny. Hon vill aldrig mer rida. Men så kommer ponnyn Prins till klubben. Han är smutsig, vanvårdad och har inte blivit riden på flera år. Mia

  • På prao. Bonden

    av

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789188871039

    Följ med eleverna i klass 2B på prao. Roliga bilder och berättelser med knorr. Kanske lär du dig en del nya ord också. Max är uppe tidigt den här dagen. Han ska vara hos

  • På prao. Ridskolan

    av

    6-9 år inbunden, 2018, Svenska, ISBN 9789188009494

    Följ med eleverna i klass 2B på prao. Roliga bilder och berättelser med knorr. Kanske lär du dig några nya ord. Ivan ska vara hos Lise på ridskolan Han får hjälpa till med att

  • Ledsen

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180084659

    Det finns många ord för att säga att man är ledsen. Har du känt dig ledsen nån gång? Så klart att du har, för det har nog alla. Människor över hela världen visar faktiskt att de är

  • Anubis

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180931571
    Från 210 kr

    Dödligt farligt Ett besök till dödsrikets gud Anubis? Ingen god idé, tänker Oskar. Men pappa Gravlund håller inte med. Familjen tar inte många steg inne i Anubis pyramid innan

  • Frankie's Magic Football: The Great Santa Race

    av

    3-6 år häftad, 2015, Engelska, ISBN 9780349132099

    Frankie and his team love playing football. There's always time for a game, even when it's Christmas!It looks like it's not going to be a white Christmas for Frankie and his

  • Rysligt besök

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180936910
    Från 187 kr

    Följ med på spök-jakt! Ett rysligt äventyr på alla monsters Bed & Breakfast! Vampyrerna Vilma och Viggo bor hos sin faster Drak-Ulla som driver Bed & Breakfast i ett stort slott i

  • Olgas nya djur

    av ,

    3-6 år kartonnage, 2023, Svenska, ISBN 9789179877309

    Olga älskar djur. Hennes rum är fullt med djurbilder och böcker om djur. Katten Sotis och hunden Bruno finns redan i familjen, men Olga vill ha ett alldeles eget djur. Kanske en

  • Mysteriet med häxan

    av

    9-12 år inbunden, 2018, Svenska, ISBN 9789175436807

    På väg till vännerna i SPLEJ cyklar Peo förbi ett gammalt hus byggt i trä. Det liknar ett kråkslott. En del säger att det bor en häxa i huset. Hon kallas för Baba Gaga. På en skylt

  • Fakta om Alfred Nobel

    av ,

    9-12 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789179873455

    Boken skildrar Alfred Nobels livsresa, från studiebegåvat barn till framgångsrik uppfinnare. Men även människan bakom framgången skildras: intresset för litteratur och språk,