Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Matchstart

    av

    12-15 år kartonnage, 2018, Svenska, ISBN 9789188577078

    För Jamie finns det inget viktigare än fotboll, och hans högsta önskan är att bli en av Kingfieldskolans bästa spelare - och när han blir äldre ett äkta fotbollsproffs. Som ny elev

  • Stulna tänder

    av

    6-9 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789178816408

    Saker börjar försvinna från Rysmans Rysliga butik. Någon har stulit vampyren Lukas tänder. Även glassförsäljaren Irma Strössel har blivit bestulen. Vem kan ligga bakom brotten?

  • Blod kräver blod

    av

    12-15 år inbunden, 2026, Svenska, ISBN 9789180939959
    Från 262 kr

    Epa-skräck i gruvsamhälle Vissa saker borde stanna under jord. Så sa morfar till Agnes. Han är den enda som överlevde olyckan i gruvan. Den som nu ska öppna igen . Ett beslut som

  • De försvunna

    av

    9-12 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180933292
    Från 231 kr

    Den utvalda Varje år försvinner någon när glasfisket börjar. Xen ogillade den iskalla ön redan innan dess mörka hemlighet avslöjades. Men hen är van vid att flytta runt. Börja i ny

  • Världens bästa riddare

    av

    6-9 år kartonnage, 2009, Svenska, ISBN 9789163859359
    Från 101 kr

    I dag ska det bli fest i borgen. Alla riddarna ska tävla om vem som är världens bästa. När Fiona och Egon ska hjälpa till med förberedelserna upptäcker de att någon sågat i

  • Fångade i stormen

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180085762

    De tre hästarna Bess, Nino och Tindra är fångade i stormen! Det börjar med en solig dag och tre vänner som är på väg hem till mamma häst för att äta sig mätta. Men så kommer

  • Ett oväntat äventyr

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180085564

    Den roliga resan till släkt-kalaset får en oväntad vändning när Zombie plötsligt är vilse i öknen! Självklart är det hans dumma lillebror som ställt till det! (Aaaargh!) Han är som

  • Flugo mot flugsmällan

    av

    6-9 år inbunden, 2018, Svenska, ISBN 9789175435312
    Från 201 kr

    Flugo hänger med Buzz på skolutflykt. De åker till en fabrik. Där gör de flugsmällor. Och inte vilka som helst. Utan Super-Smällor! Det blir ett riktigt ruzkigt besök för Flugo.

  • Im chatroom gefangen

    av

    12-15 år pocket, 2019, Tyska, ISBN 9788723529718

    Stefan är en ensam kille som ägnar all sin tid åt dataspel. På chatten möter han en tjej vid namn Krille som erbjuder sig att hjälpa honom i spelet. Utan att tveka lämnar Stefan ut

  • Tor och Tea ser på kor

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789188871305

    Tor och Tea ser på kor är den andra boken i den lättlästa serien Läshuset, nivå 1. Texten är skriven med enbart versaler och läsbarhetsindex (lix) är 3. Läshuset är en serie med