Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Lätta fakta om klimatet

    av

    6-9 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789150223927

    Varför förändras klimatet?   Varför är klimatförändringarna så allvarliga?   Vad kan vi göra åt dem?  Detta och mycket mer får du veta här.Detta och mycket mer får du veta här.Mer

  • Tordyveln flyger i skymningen (lättläst)

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180780568

    I byn Ringaryd i Småland kommer ett tåg strax att åka genom skogen. Jonas, hans syster Annika och deras vän David ska spela in hur det låter när tåget rusar på rälsen. Men den här

  • Min bästa kompis

    av ,

    6-9 år inbunden, 2018, Svenska, ISBN 9789188295118

    Amira ska börja i Olgas klass. Det ska bli så kul! Men i skolan vill Amira bara vara med Lina. Olga har ingen bästa kompis längre!Familjen på Lingonvägen erbjuder identifikation

  • Minifakta om kor

    av

    6-9 år kartonnage, 2021, Svenska, ISBN 9789179872175

    Vad äter en ko? Hur mycket dricker den? Och varför har den så många magar? Det får den som läser den här boken veta. Man kan också läsa om hur korna bor, vad man kan göra med kons

  • Svag is

    av

    inbunden, 2017, Svenska, ISBN 9789188073273

    /LÄTTLÄST/Det är idrottsdag, Eddi åker skridskor med sin bästis Alex. De är på sista varvet runt sjön när de kommer ikapp långsamma Marit som fortfarande är på sitt första varv.De

  • Lätta fakta om sengångare

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789150224689

    Sengångare hänger upp och ner i träd. De rör sig mycket, mycket sakta. Visste du att det växer alger på deras päls? Sengångare bajsar bara en gång i veckan och för att göra det

  • Havets hemlighet

    av

    9-12 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789180082976

    Morgan bor i en liten stad vid havet och livet känns väldigt trist. Hon har en hemlighet som hon inte vill berätta för någon, att hon gillar tjejer. En natt räddas Morgan från att

  • Stick, Flugo!

    av

    6-9 år inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789175431642

    Stick, dumma fluga! Flugo är hungrig. Han vill ha något brunt och stinkande. Blä! Flugos favorit-rätt är brun, kladdig, knölig och stinkande. Häng med på Flugos jakt efter mat.

  • Fakta om hästen

    av

    9-12 år inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789175674018

    Det finns många hästar i Sverige. Några är bra på att hoppa, andra kan springa fort. Boken beskriver kortfattat vad hästar kan, hur de lever och mycket annat.Nypons lättlästa

  • Värsta bästa hälsan (lättläst): Sömnen - Maten - Kroppen - Hjärnan

    av

    9-12 år kartonnage, 2021, Svenska, ISBN 9789179710880

    Uppföljaren till Värsta bästa nätet som lättläst!Ditt liv med mobilen, datorn och andra skärmar är kul. Du kan chatta, spela och kolla på videoklipp. Men skärmarna kan också få dig