Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Fakta om parkour

    av

    9-12 år inbunden, 2018, Svenska, ISBN 9789188793522

    Parkour är en fransk gatugymnastik som växer sig allt starkare i Sverige. I denna lättlästa faktabok får vi läsa om parkourens bakgrund, om de vanligaste teknikerna och hur man kan

  • Märta börjar rida

    av

    6-9 år kartonnage, 2009, Svenska, ISBN 9789163858673
    Från 102 kr

    Hästar, humor och härligt lättläst!”Jag heter Märta. Jag har blivit helt tokig i hästar! En dag på väg hem från skolan, såg jag en flicka som red på en silvrig häst. Då knäppte det

  • Froströk

    av

    9-12 år kartonnage, 2023, Svenska, ISBN 9789179876951

    Ofelia och Björn har följt med Dalins till Fingals ö där havsfolket bor. På ön är den topphemliga organisationen Krypto baserad. Havsfolket verkar leva i harmoni med havet. Eller

  • Lätta fakta om giraffer

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789150224863

    Varför har giraffer fläckig päls? Hur låter egentligen en giraff? Och är det verkligen sant att den äter lera? Detta och mycket mer får du veta i den här boken.Serien Lätta fakta

  • Äntligen Sigge

    av

    6-9 år inbunden, 2012, Svenska, ISBN 9789163870224
    Från 153 kr

    Älskade hästar Äntligen är Elina skötare och får vara med i stallgänget. Det är klart - det är gamla trötta Atle som hon får sköta och inte underbara Sigge, men det är ändå så

  • Fionas kamp för frihet

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180086752

    Fiona och hennes familj är slavar på en gård i USA. En dag bestämmer sig godsägaren för att sälja Fiona och hennes lillebror. Men Fiona vägrar. Hon tänker inte lämna sin mamma och

  • Misstänkt för brott

    av

    12-15 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179876340

    Erik börjar känna sig hemma på den nya skolan och i sitt nya liv. Han är ihop med Juno, och Frans är hans bästa polare. Tillsammans åker de på en epa-träff och Erik börjar jobba på

  • Formel 1

    9-12 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789180932011
    Från 189 kr

    Fart, frihet och Formel 1 Formel 1 är en av de snabbaste bilsporterna med hastigheter upp till 375 km/h. 18-årige Joel Granfors siktar på en karriär som racerförare. Han berättar

  • Flyg Flugo, flyg!

    av

    6-9 år inbunden, 2016, Svenska, ISBN 9789175432892

    Buzz och hans familj är på semester ett par dagar. Flugo vill inte stanna hemma utan smiter med i bilen. De får vara med om härliga saker tillsammans. Men en dag är det så dags att

  • Alex och den magiska fotbollströjan

    av

    9-12 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789178252619

    Alex dröm är att få spela när hans lag BK Flagg möter Malmö FF. Men han är inte bra nog, och blir inte uttagen till matchen. När farmor märker hur ledsen Alex är säger hon att hon