Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Barnjungfruns berättelse

    av

    inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189362369

    Hester är barnjungfru åt föräldralösa Rosamond och följer med henne till hennes nya hem på det ödsliga godset Furnivall. Där bor en äldre släkting - en dam med ett hemlighetsfullt

  • Lätta fakta om småkryp

    av

    6-9 år inbunden, 2016, Svenska, ISBN 9789150221640

    Hur många ben har en insekt? Vilken är världens största skalbagge? Hur bygger getingar sina bon? Detta och mycket mer får du veta här. Text med stor stil och många bilder.

  • Livsfara vid vattnet

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180936699
    Från 183 kr

    Farlig tystnad Bin som surrar och barn som stojar och plaskar. Det är ljud i naturen som tyder på att allt är som det ska. Men när Peo och hans vänner i SPLEJ är i kojan vid sjön

  • Drömtraktorn

    av

    12-15 år kartonnage, 2021, Svenska, ISBN 9789179873950

    Daniel och Zeke bor på landet. För att komma till skolan måste de ta skolbussen. Men ibland åker chauffören förbi hållplatsen utan att stanna. Bara för att jävlas. Då måste de gå

  • Fakta om formel 1

    av

    9-12 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179873714

    Formel 1 är en populär bilsport. I den här boken finns fakta om de snabbastebilarna, de största stjärnorna och de galnaste rekorden. Man får också veta mer om banor, motorer och

  • Vill du vara en miskin?

    av

    12-15 år kartonnage, 2024, Svenska, ISBN 9789180775656

    När Ibbes kusin Faisal rekryteras till ett kriminellt gäng blir Ibbe först avundsjuk. Plötsligt har Faisal råd att köpa ny mobil, nya lurar, nya kläder. Men snart blir det tydligt

  • En flicka död

    av

    12-15 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189794672

    Mardrömmen börjar när en ung tjej försvinner. Hedvig och Bella älskar att se på true crime och framför allt dokumentärer om seriemördare. När en skolkamrat försvinner hamnar de

  • Den vita katten

    av

    9-12 år kartonnage, 2026, Svenska, ISBN 9789180778626

    Klara är en månviskare. När det är fullmåne kan hon få kontakt med de som har dött. Men hon har inte haft kontakt med någon på länge. Tänk om hennes förmåga är borta. Hur ska hon

  • The Winter Snow Goose

    av

    6-9 år häftad, 2025, Engelska, ISBN 9780008770006

    As autumn turns to winter on Gull Haven Island, a snow goose crash-lands amidst a storm. Tia and Nat jump to the rescue in this heartwarming tale from Gill Lewis.

  • Fakta om vargar

    av

    9-12 år inbunden, 2016, Svenska, ISBN 9789175674285

    För bara fyrtio år sedan fanns det nästan ingen varg i Sverige. Men nu är vargen tillbaka. I den här boken kan du läsa om jakt, om ungar och om vargar som dödar får och renar. Du