Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Uppvaknandet

    av

    9-12 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789178818891

    Allena har levt hela sitt liv på rymdskeppet Greta T. Besättningens uppgift är att se till att skeppet kommer fram. Ombord finns nämligen även sovande människor på väg för att

  • Der Graf von Monte Christo

    av

    12-15 år häftad, 2017, Tyska, ISBN 9783944668536

    Den oskyldigt dömde Edmond Dantés lyckas efter 14 år i fängelse fly och hamnar på ön Monte Cristo. Han hittar en skatt på ön och utnämner sig själv till greve ...Med hjälp av

  • Banvakten och andra märkliga historier

    av

    inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189362338

    En tågresenär stöter av en slump ihop med banvakten som arbetar på spåret. Det visar sig snart att banvakten tyngs av en mörk hemlighet - han förföljs av en vålnad som verkar varna

  • Ghost 2. Kontroll

    av

    9-12 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789180082716

    Danny är på flykt. Han gömmer sig långt borta från sin familj medan han försöker hitta bevis. Bevis som kan få ut hans pappa ur fängelset. Men det händer konstiga saker i staden.

  • Var är korven?

    av ,

    3-6 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179875558

    Det är vinter och snö. Härligt! Ester och Igor ska göra en snögubbe. Det är hårt arbete, men till slut blir den hur fin som helst. Men när de ska sätta näsa på snögubben blir det

  • Mysteriet med tomterånarna

    av

    9-12 år inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789175431888

    Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i Splej tomtedräkter och stöldgods vid stugan där de

  • Skuggorna anfaller

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180776868

    Grace försöker vänja sig vid sitt nya liv i Hongkong. Men så dyker draken Nate upp och tar med henne till Drakkungens lya. Där får de veta att den mäktige Daijang och hans onda

  • Tindra flyttar in

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180084406

    Vem bestämmer vem du är? Och vad är viktigast med en ny vän? Vem den är, eller hur den är? – Lyssna nu, sa Tindra. Jag kanske ser ut som en get, men jag känner mig som en häst. Är

  • Det osynliga barnet (lättläst)

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180777520

    Novellsamlingen Det osynliga barnet innehåller nio berättelser. Titelberättelsen handlar om Ninni, som blivit osynlig efter att ha behandlats illa. När hon får komma till

  • Lätta fakta om björnar

    av

    6-9 år inbunden, 2013, Svenska, ISBN 9789150219890

    Vad äter björnen? Hur bor den? Kan björnar simma? Detta och mycket mer för du svar på i denna spännande faktabok. Rikt illustrerad med fotografier och teckningar. Läs också: Lätta