Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Pinocchios äventyr

    av ,

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789178813230

    Den fattige snickaren Geppetto är duktig på att tälja i trä. Ur ett fint stycke pinje-trä täljer han en docka som han kallar Pinocchio. Snart upptäcker Geppetto att dockan lever.

  • Aktier

    av

    12-15 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180937672
    Från 201 kr

    Tänker du på saker? Pengar löser alla problem! Eller? Det är lätt att tro att allt blir bättre bara man har mer pengar, och att aktier är ett lätt sätt att nå dit. Men även om

  • Tara på Titanic

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180084208

    En katastrof till havs och en väldigt modig flicka. Tara tycker det ska bli roligt att åka med sina föräldrar över Atlanten på det berömda fartyget Titanic. Hon blir vän med den

  • Lionel Messi

    av

    12-15 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180777780

    Lionel Messi är en av de absolut bästa fotbollsspelarna i världen. Han har spelat i flera lag och totalt har han vunnit 44 titlar med de lagen. Det är flest i fotbollshistorien!

  • Mysteriet på kyrkogården

    av

    9-12 år inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789175431246
    Från 243 kr

    Splej – Häng med från början! Kompisarna Peo, Jamal, Ester och Lollo startar en egen nyhetskanal som de kallar för SPLEJ. De gör filmklipp och lägger ut på nätet. Samtidigt händer

  • Vi fiskar gädda

    av ,

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189697119

    Iris och Otto ska vara med i en fisketävling tillsammans med pappa. Iris har med sin turkeps, då kan det väl inte gå fel?Vi fiskar är en lättläst serie för barn mellan 6 och 9 år.

  • Akta, jag sprängs!

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180085601

    Det är inte alltid lätt att vara precis på gränsen till explosion. Det är något creepern Jasper vet mer än väl. Speciellt när man ska försöka ta sig genom mellanstadiet samtidigt.

  • Märtas hästsommar

    av

    6-9 år inbunden, 2012, Svenska, ISBN 9789163869099
    Från 96 kr

    "Lycka är att det är sommar och att jag rider själv på världens snällaste häst."Det är sommar och ridskolan är stängd. Hästarna är på sommarbete och ridläraren Kattis är på

  • Crossbanan

    av

    6-9 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789189697225

    Eddie är arg. Han ville ju så gärna köra sin cross i dag. Pappa Stefan hade lovat att ta med Eddie och Jon till crossbanan, men nu kan han plötsligt inte följa med längre. Då

  • Djurtåget

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180776325

    När Kim och hennes flock tar sig ombord på ett tåg gör de en upptäckt: tåget är lastat med djur! Alla är instängda i burar, och Kim bestämmer sig för att befria allihop. Men det