Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Märta rider vilse

    av

    6-9 år inbunden, 2010, Svenska, ISBN 9789163867200
    Från 96 kr

    "Idag ska vi ut i skogen! Vi är lite rädda, men jag ska få rida Julia som tur är."I den fjärde boken om Märta, hästälskaren som börjat på ridskola men samtidigt är rädd för hästar,

  • Leka kull

    av

    6-9 år inbunden, 2017, Svenska, ISBN 9789163897030
    Från 93 kr

    Leka kull är den sjuttonde helt fristående delen i Helena Bross populära serie om kompisarna Axel och Omar som bor i samma hus. Tillsammans med Kadri Ilves charmiga illustrationer

  • Fotbollsstjärnan

    av

    9-12 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789150225440

    Javi börjar på en ny skola och i ett nytt fotbollslag. Han är en begåvning och blir direkt en stjärna. Alla på skolan och i laget tror att han kan rädda säsongen. Och det börjar

  • Fakta om vanliga träd i Sverige

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180776073

    Vad är en vril? Vad innebär det att blomma på bar kvist och vad är ett rotskott? Det och mycket mer får vi lära oss i Fakta om vanliga träd i Sverige. Här får vi veta hur några av

  • Den flygande holländaren

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189794078

    Filips döda pappa sprider skräck på havet i sitt spökskepp. Filip ger sig ut för att hitta och befria sin pappas själ. Men äventyret blir snabbt farligt, vattnen är förrädiska och

  • Märta rider ut

    av

    6-9 år inbunden, 2018, Svenska, ISBN 9789178033294
    Från 96 kr

    Märta och hennes bästis Maja drömmer om att få rida islandshäst igen. Helst rida ut i skogen en hel dag på favorithästarna Saga och Freja. Men när det är dags får de en

  • Lätta fakta om regnskogen

    av

    6-9 år inbunden, 2016, Svenska, ISBN 9789150221794

    Följ med på en häpnadsväckande resa till regnskogen! Möt alla de fantastiska djur och växter som lever här. Hur gamla är de äldsta träden i regnskogen? Vad är en lian? Hur jagar en

  • Röd snö

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180085045

    Det ligger en söndersliten kropp i snön. En gammal man har blivit mördad. Elias ringer polisen. Han får reda på att mannen såg sin fru i skogen. Frun som dog för längesen. Elias

  • Tara på Titanic

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180084208

    En katastrof till havs och en väldigt modig flicka. Tara tycker det ska bli roligt att åka med sina föräldrar över Atlanten på det berömda fartyget Titanic. Hon blir vän med den

  • Talons of Power (Wings of Fire Graphic Novel #9)

    av

    6-9 år häftad, 2025, Engelska, ISBN 9781339001265

    The New York Times bestselling Wings of Fire series soars to new heights in this graphic novel adaptation. For every villain, there is a hero … Turtle isn’t one