Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Nagel-barnen

    av

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189777439

    Ett gäng vithåriga, blodiga barn ilar förbi. Strax efteråt stöter Oliver på Linn från skolan. Hon blöder från finger-topparna. och påstår att barnen hoppade på henne och sög blod

  • Monster ombord?

    av

    6-9 år inbunden, 2026, Svenska, ISBN 9789179812959
    Från 90 kr

    "Det är nog inget farligt, säger Ava. Sån tur har vi aldrig."Det är natt och Ava hade precis somnat när Ivo väcker henne. Han hör nämligen fasansfulla ljud eka genom rymdskeppet

  • Tindra flyttar in

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180084406

    Vem bestämmer vem du är? Och vad är viktigast med en ny vän? Vem den är, eller hur den är? – Lyssna nu, sa Tindra. Jag kanske ser ut som en get, men jag känner mig som en häst. Är

  • Tom Gates is Ha! Ha! Hilarious PB

    av

    9-12 år häftad, 2025, Engelska, ISBN 9781407191140

    The top-of-the-class, extra special 23rd book from bestselling author and illustrator Liz Pichon. A feel-good, laugh-out-loud, packed-with-pictures Tom Gates

  • Fakta om spindlar

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789179873745

    Det finns mer än 40 000 spindelarter i hela världen. De minsta är så små att man nästan inte kan se dem. De största kan bli lika stora som handen på en vuxen person. Den här boken

  • Hundra procent meka

    av

    12-15 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180088732

    Elli och Osman mekar tillsammans. Men det är otroligt mycket att göra på Osmans Amazon. Och det kommer att kosta. Pengar som Osman inte har och inte kan be sina föräldrar om. De

  • På jakt efter skogshare

    av , ,

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189697171

    Axel och hans mamma ska jaga skogshare med mammas kompis Hanna. Axel hoppas verkligen att Hanna ska få skjuta en hare. Hanna har nämligen lovat att han ska få en väldigt speciell

  • Z i betyg

    av

    9-12 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789180083805

    Sommarlovet närmar sig och Zombie längtar efter lata dagar. Men han är nästan säker på att hans föräldrar kommer skicka iväg honom på Zombies värsta mardröm: läger. Ni vet,

  • Skuggorna anfaller

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180776868

    Grace försöker vänja sig vid sitt nya liv i Hongkong. Men så dyker draken Nate upp och tar med henne till Drakkungens lya. Där får de veta att den mäktige Daijang och hans onda

  • Märta och hemlisen

    av

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789178036455
    Från 96 kr

    Lättläst om hästar, föräldrar och kompisar. Märta älskar hästar, och det gör hennes bästis Maja också. En dag när de ska ut och rida säger Maja att hon har en rolig hemlis att