Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Bortsprungen hund

    av

    9-12 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789180932882

    (R)apport! När Lotten hittar en övergiven hund på gatan kan hon inte låta bli att ta med den hem. Hon döper den till Stickan och börjar ta hand om den som sin egen. Men mamma vill

  • Den svarta riddaren

    av

    6-9 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180777346

    Viktor och hans lillasyster Hanna reste tillbaka i tiden till dinosauriernas tid. Hände det på riktigt eller var det bara en dröm? Tidigt nästa morgon går de tillbaka till kojan

  • Varulvspanarna

    av

    6-9 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789189794757
    Från 213 kr

    Vem ylar i skogen? Hanna har hört att det finns monster, kanske till och med varulvar, i skogen! Så nu är de såklart ute på spaning. Malva vill egentligen inte alls titta på de

  • Källkritik

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189777712

    Ibland låter vi oss bli lurade, för att det är den lättaste lösningen. Det kan till och med vara nyttigt att låta sig luras, för att lära sig att inte bli lurad när det verkligen

  • Puzzel på valpkurs

    av

    6-9 år E-bok, 2017, Svenska, ISBN 9789163898570
    Från 27 kr

    En varm, mysig serie för alla hundälskande barn som precis har börjat läsa själva. Om livet ur den lilla jack russell-valpen, Puzzels, perspektiv. Rikt illustrerat i svartvitt av

  • Fakta om youtubers

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789179875626

    Vad gör en youtuber? Vad kan en youtubekanal handla om? Och vad betyder haul, tutorial och prank? Det och mycket mer går att läsa om i den här boken. Läsaren får även lära känna

  • Min pinsamma familj på cirkus

    av ,

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789188613714

    VI ÄR PÅ CIRKUS. DET ÄR ROLIGT. MEN SÅ BÖRJAR MAMMA KLÄTTRA. OCH MORMOR BUSVISSLA. PINSAMT! Ny lättläst serie i tre delar av författarna till succéserien om de vilda piraterna,

  • Fotbollsdemonen

    av

    9-12 år kartonnage, 2023, Svenska, ISBN 9789179878719

    Mamma bara tjatar på Otis. Han blir så arg att han springer ut ur lägenheten. Han går till fotbollsplanen, det är där han tränar fotboll eller hänger med kompisar. Men planen är

  • Träden tar över

    av

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189777637

    Mitt i natten måste Maica fly från sitt hem. Hennes föräldrar lämnar henne i en hemlig stuga högt upp på berget. Där ska hon vara trygg. Från berget ser Maica hur träden sprider

  • Vedra & Krimon : tvillingbestarna

    av

    6-9 år inbunden, 2017, Svenska, ISBN 9789150221954

    Ny serie! Börja läsa med den populära serien Beast Quest! Två nya bestar har fötts i Avantien draktvillingarna Vedra och Krimon. Men trollkarlen Malvel hotar dem med sin onda magi.