Filter

Lättläst för nybörjarläsare

Filter
  • Fångad i spelet

    av

    9-12 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789180930765
    Från 225 kr

    Tröskelbok för gamers! Gamers ärkefiende Cecilia Cyber har kidnappat spelmakarna. Det är upp till Gamer att rädda dem. Först måste han vinna ett race med sin turbo-bil. Vid varje

  • Lätta fakta om klimatet

    av

    6-9 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789150223927

    Varför förändras klimatet?   Varför är klimatförändringarna så allvarliga?   Vad kan vi göra åt dem?  Detta och mycket mer får du veta här.Detta och mycket mer får du veta här.Mer

  • Käftarna i djupet

    av

    9-12 år kartonnage, 2023, Svenska, ISBN 9789179876944

    Chefen på akvariet ska på en resa till USA och föreläsa om havsmonster. Äntligen det bli några lugna dagar i Saltvik. Men så dyker en mystisk tjej med en speciell tatuering upp.

  • I natt dör vi

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180086615

    På den öde heden står en kyrka, halvt begraven i sand. Detta är platsen som Gud glömde. Men en grupp män rider genom natten. De har facklor i händerna. De är på väg mot havet, där

  • 50 själar

    av

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189777101

    Det ryktas att Peter Stubbe har ingått en pakt med djävulen. När han slitit ut hjärtat på 50 människor och druckit deras blod ska han få leva för evigt. Kanske är djävulspakten

  • Den dubbla graven

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180081535

    En ensam vandrare är på väg genom natten. Det stormar och är farligt att vara ute. Då möter han en gammal kvinna. Men kvinnan är inte rädd för stormen. Hon är rädd för Enbente

  • Låt deras benknotor sjunga

    av

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180086622

    Bålet tänds mitt i natten. Heliga örter bränns. Skogens alla träd sveps in i rök. Snart är allt klart för Cernunnos. Men om du vill ta del av krafterna från Guden med horn måste du

  • Sanningen om Raa

    av

    9-12 år inbunden, 2026, Svenska, ISBN 9789180939836
    Från 229 kr

    Dolt under ytanHavspuman Raa är i stor fara. Alla tror att havspumor är livsfarliga bestar, och Raa blir tillfångatagen. Levi och hans vänner måste motbevisa ryktena för att rädda

  • På djupt vatten

    av

    9-12 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180939379
    Från 246 kr

    Klara, färdiga, surfa! Surf-loppen i Milmar är Levis enda sätt att överleva. Utan prispengar blir det ingen mat på bordet för honom och hans lagkamrater. Så är det för de andra

  • Ormprinsens hemlighet

    av

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189831674

    När bonden är ute på en resa råkar han stöta på ormprinsen. För att inte bli uppäten så lovar bonden bort en av sina döttrar till ormen. På så sätt blir hans yngsta dotter,