Filter
Filter
  • Den trettonde

    av

    Uppläsare: Lo Tamborini
    12-15 år Ljudbok, 2025, Svenska, ISBN 9789180779326
    Från 98 kr

    Det är fredagen den trettonde november och dimman är tät. Alice ska sitta barnvakt åt lille Milo i ett gammalt hus i Kaleby. Det ser ut att bli en lugn kväll med film och godis.

  • Rum att hyra

    av

    Uppläsare: Louise Löwenberg
    12-15 år Ljudbok, 2025, Svenska, ISBN 9789180778244
    Från 98 kr

    Kim och hans pappa är på cykelsemester och söker skydd från ett oväder. Då ser de skylten ”Rum att hyra” och kommer till ett ödsligt hus. En mystisk man med omoderna kläder tar

  • Minifakta om rävar

    av

    6-9 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789179870201

    Räven äter möss och andra djur. Den jagar mest på natten. I den här boken får du veta mer om hur rävar lever.Minifakta om … är en serie extra lätta faktaböcker framtagna för de

  • Tre knasiga kolor

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789189697003

    Melli tar ett djupt andetag.     – Får jag fråga en sak?     Gott-Frida tittar upp. Hon ser glad ut.     – Ja, det är klart! säger hon.     – Hur kan du så mycket om magi? frågar

  • Kidnappad

    av

    6-9 år häftad, 2021, Svenska, ISBN 9789132215056

    Under en utflykt i skogen stöter deckargänget på en mamma och hennes barn. Men dagen efter läser de i tidningen att en liten pojke har försvunnit och Leo tycker att den försvunna

  • Spindelnätets fångar

    av

    6-9 år häftad, 2021, Svenska, ISBN 9789132215049

    Mitt i julmarknadsvimlet får Leo en hård tackling av en person med en ovanligt ful tomtemask på sig och när polisen kommer till platsen får barnen veta att man letar efter en

  • Spöktåget från Likträsk

    av

    6-9 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180775724

    Rakel Rys har ärvt ett spöktåg fullt av monster. Men hon har ett stort problem. En del monster lever! Som tur är finns Monsterklubben. Det är Tea och Max, deras farfar och grisen

  • Spöken i borgen

    av

    6-9 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180778312

    Greve Gustav har köpt en gammal borg. Men han har ett stort problem. Han kan inte sova för det spökar om nätterna. Som tur är finns Monsterklubben. Det är Tea och Max, deras farfar

  • Fakta om egyptiska gudar

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180777247

    Hur såg egyptiernas världsbild ut? Var kommer de egyptiska gudarna ifrån? I den här boken får läsaren veta mer om hur människor i det antika Egypten trodde att världen såg ut och

  • Draken och hans mormor

    av

    6-9 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789189831711
    Från 192 kr

    Att överlista en drake En drake lovar tre soldater trygghet och rikedomar i sju år. Men efter de åren måste de svara på en gåta. Om de svarar rätt är de fria att leva vidare.