Filter
Filter
  • Uppvaknandet

    av

    9-12 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789178818891

    Allena har levt hela sitt liv på rymdskeppet Greta T. Besättningens uppgift är att se till att skeppet kommer fram. Ombord finns nämligen även sovande människor på väg för att

  • Ebbe klär ut sig

    av

    6-9 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789188009739

    Ebbe tycker om att klä ut sig. Klassen har en väska med olika kläder. Men vad har hänt med kläderna i väskan? Det här är inte deras vanliga kläder! Ebbe klär ut sig är den sjätte

  • Sana och Taj Mahal

    av

    9-12 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789178817993

    År 1640 är man i full gång med att bygga templet Taj Mahal i Agra i Indien. I en by utanför staden bor flickan Sana. En dag träffar hon Ravi. Han sköter om elefanterna. Sana och

  • Äntligen träningsläger! (lättläst)

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789150224337

    Tredje delen om Kvarnbacka Kickers! Tvillingarna Kim och Konrad spelar i Kvarnbacka Kickers: Kim i flickornas och Konrad i pojkarnas lag. De har just fått veta att bägge lagen ska

  • Legenden Armand Duplantis är bäst

    av

    6-9 år inbunden, 2026, Svenska, ISBN 9789181160802

    Hur blir man bäst i världen på att flyga över en ribba? Den här illustrerade biografin om Armand Mondo Duplantis tar dig från trädgårdens hemmabyggda stavhoppsbana till OS-guld,

  • Uppryckning!

    av

    9-12 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789150224467

    Dominic har ingen lust att spela fotboll, men hans mamma anmäler honom till ett lag. Han tar inte spelet på allvar, utan larvar sig mest på planen. Men i hemlighet beundrar han

  • Sabotören

    av

    6-9 år inbunden, 2026, Svenska, ISBN 9789180938693
    Från 226 kr

    Klara, färdiga … katastrof!Lukas och Charlie trivs verkligen i Fartköping – staden där racing är viktigare än allt annat. Och nu är det kval till världens största racingtävling.

  • Vittnet

    av

    9-12 år inbunden, 2026, Svenska, ISBN 9789181250237
    Från 244 kr

    Bevittnat brottLeon hör ett pistolskott inifrån butiken. Mido och gänget springer ut och ger pistolen till Leon. De tvingar honom att gömma den hemma hos sig. Och när Leon kommer

  • En skum affär

    av

    6-9 år inbunden, 2026, Svenska, ISBN 9789180938310
    Från 197 kr

    MotormysterieDet är något skumt med mannen som dyker upp på verkstan. Pappa Lizzard är bara nöjd med att han kan leverera de ovanliga bildelar som mannen behöver. Men Nico och Mika

  • Frisörbesöket

    av

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789188009982

    Pappa Bosse tycker att Ulv och Ylva ser ovårdade ut, och erbjuder sig att klippa dem. Sist han gjorde det blev det en katastrof, men vem ska annars klippa dem? Som tur är får de