Filter
Filter
  • Lämna inte stigen

    av

    Uppläsare: Per Lagergren
    9-12 år Ljudbok, 2026, Svenska, ISBN 9789180781701
    Från 87 kr

    Kevin och Fabbe åker på kollo, där nya vänner, lekar och utflykter väntar. I skogen bakom kollots herrgård ligger ett gammalt mentalsjukhus. Det går rykten om en patient som rymde

  • Pinocchios äventyr

    av ,

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789178813230

    Den fattige snickaren Geppetto är duktig på att tälja i trä. Ur ett fint stycke pinje-trä täljer han en docka som han kallar Pinocchio. Snart upptäcker Geppetto att dockan lever.

  • Koll på Estoniakatastrofen

    av ,

    12-15 år kartonnage, 2024, Svenska, ISBN 9789180774932

    År 1994 sjönk färjan Estonia, på väg från Estland till Sverige. Över 800 personer dog, de flesta var från Sverige. Detta är en av de största sjöolyckorna i modern tid. Än i dag

  • Fel buss!

    av ,

    6-9 år inbunden, 2018, Svenska, ISBN 9789188793737

    Olga har försovit sig. Fort, fort gör hon sig klar och springer till bussen. Men när bussen åkt en bit ser det väldigt konstig ut utanför fönstret. Hjälp! Olga har tagit fel

  • Minifakta om velociraptor

    av

    6-9 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180774239

    Velociraptorn var en dinosaurie som levde för ungefär 75 miljoner år sedan. Den gick på bakbenen och var mycket snabb. Armarna hade fjädrar men den kunde inte flyga. Velociraptorn

  • Uppslukad

    av

    9-12 år kartonnage, 2024, Svenska, ISBN 9789180773355

    Ett sjömonster förstör fiskebåtarna i Saltvik och lille Krako får skulden. Fiskarna tror att han är farlig och vill bli av med honom. Men Ofelia vet att det inte kan vara Krako som

  • Edge Anomaly

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Engelska, ISBN 9781777727819
    Från 334 kr

    Edge is a curious young scientist. She and her mother are the only animals on Crescent Island who can talk... or so she thinks. When she meets an outcast named Jessop, Edge learns

  • Stories From the Wild

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Engelska, ISBN 9780702328725

    An anthology of stories that will whisk you away on an unforgettable journey through the wild places of our world. From the deepest oceans and vast tropical

  • The Riddle of the Sea

    av

    6-9 år häftad, 2022, Engelska, ISBN 9781800780378

    A gripping sea adventure featuring a lost father and a cursed ship.When Ravian's father doesn't return home from sea for his son's birthday, Ravian is certain he must be in danger.

  • Dinoleken (e-bok + ljud)

    av

    Uppläsare: Peter Öberg
    6-9 år E-bok, 2023, Svenska, ISBN 9789179793586

    "Solgatan 1" är en serie mycket lättlästa böcker om kompisarna Axel och Omar som bor i samma hus. Varma och spännande berättelser med korta meningar och enkla ord i versaler.