Filter
Filter
  • Pinocchios äventyr

    av ,

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789178813230

    Den fattige snickaren Geppetto är duktig på att tälja i trä. Ur ett fint stycke pinje-trä täljer han en docka som han kallar Pinocchio. Snart upptäcker Geppetto att dockan lever.

  • Nina Peanut

    av

    9-12 år häftad, 2024, Engelska, ISBN 9780702329876

    “Watch out Dog Man and Wimpy Kid, there's a new comic book hero in town.” - Irish Independent “Bursting with creativity and humour” - Booktrust “A riot to

  • Skol-cupen

    av

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180088374

    Miros skola ska vara med i en skol-cup. Fotboll på skoltid, det kan ju inte bli bättre! Men när matchen sätter igång blir det bråk på planen mellan Miro och Isak. Rektorn blåser av

  • Jag vill också rida!

    av ,

    6-9 år inbunden, 2018, Svenska, ISBN 9789188295101

    Igor vill börja rida. Han följer med Olga till stallet och lär sig ta hand om hästarna. Nästa dag cyklar han själv till ridskolan. Men oj, Igor cyklar fel. Hur ska han hitta

  • Faraway Home

    av

    9-12 år pocket, 1999, Engelska, ISBN 9780862786434

    Karl and Rosa's family watch in horror as Hitler's troops parade down the streets of their home city -- Vienna. It has become very dangerous to be a Jew in Austria, and after their

  • Fakta om kampsporter

    av

    9-12 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179873738

    I kampsporter kämpar två personer mot varandra. Man får slåss, sparkas och skrika - bara man håller sig till reglerna. I den här boken kan du läsa om några olika kampsporter.

  • Hopp i sjön

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180932134
    Från 199 kr

    Alla ska med?Det är tråkigt om inte alla är med! Bess blänger på Tindra som ligger i det svala badkaret. Bess vill gå till sjön så de kan bada tillsammans. Men Tindra vill inte

  • Ett jobb för en häst

    av

    6-9 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789180932097
    Från 200 kr

    Kalla klövar och hjälpande hovar Den glada stämningen på marknaden avtar när Tindra, Bess och Nino ser den ledsna julbocken mitt på torget. Han är kall om klövarna och tycker det

  • En perfekt present?

    av

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180087872

    Bess fyller år och de tre hästarna ska ha kalas! Jippi! Nino och Tindra försöker komma på den perfekta presenten att ge till Bess, men det är inte så lätt. Nino tycker om hattar

  • I taket lyser stjärnorna

    av

    12-15 år E-bok, 2015, Svenska, ISBN 9789150115543

    Jenna är tretton år och har just börjat sjuan. Det enda hon borde oroa sig för är Ullis-Knullis i klassen som hon hatar och hur hon ska få Sakke snygg snygg snygg att lägga märke