Filter
Filter
  • Fakta om hästen

    av

    9-12 år inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789175674018

    Det finns många hästar i Sverige. Några är bra på att hoppa, andra kan springa fort. Boken beskriver kortfattat vad hästar kan, hur de lever och mycket annat.Nypons lättlästa

  • Frisörbesöket

    av

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789188009982

    Pappa Bosse tycker att Ulv och Ylva ser ovårdade ut, och erbjuder sig att klippa dem. Sist han gjorde det blev det en katastrof, men vem ska annars klippa dem? Som tur är får de

  • Tre knasiga kolor

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789189697003

    Melli tar ett djupt andetag.     – Får jag fråga en sak?     Gott-Frida tittar upp. Hon ser glad ut.     – Ja, det är klart! säger hon.     – Hur kan du så mycket om magi? frågar

  • Smugglare i hamnen

    av

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180734202

    Vad händer egentligen i hamnen? Vilka är främlingarna och vad bär de på? Från sitt gömställe bakom en godsvagn ser Eva och Lars hur främlingarna byter varor och pengar. Snart är

  • Diary of a Roblox Pro #1: Monster Escape

    av

    6-9 år häftad, 2023, Engelska, ISBN 9780702328732

    Ari Avatar is just your average Roblox kid living in a blocky world! Battle monsters and avoid disasters in a Roblox world – all through the eyes of Ari and his

  • Dusse bijadit

    av

    danskt band, 2018, Nordsamiska, ISBN 9789188073549

    /LÄTTLÄST/Ann-Helén Laestadius har skrivit en lättläst gnistrande berättelse om en tonårings längtan bort från tradition och krav. Men när är man fri? undrar Johannes. Johannes är

  • Lätta fakta om månen

    av

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789150225099

    Har du någon gång drömt om att resa till månen? Då är du inte ensam! Den 20 juli 1969 satte den första människan sin fot i den silvergrå sanden, och tro det eller ej men avtrycken

  • Pinocchios äventyr

    av ,

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789178813230

    Den fattige snickaren Geppetto är duktig på att tälja i trä. Ur ett fint stycke pinje-trä täljer han en docka som han kallar Pinocchio. Snart upptäcker Geppetto att dockan lever.

  • Nina Peanut

    av

    9-12 år häftad, 2024, Engelska, ISBN 9780702329876

    “Watch out Dog Man and Wimpy Kid, there's a new comic book hero in town.” - Irish Independent “Bursting with creativity and humour” - Booktrust “A riot to

  • Skol-cupen

    av

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180088374

    Miros skola ska vara med i en skol-cup. Fotboll på skoltid, det kan ju inte bli bättre! Men när matchen sätter igång blir det bråk på planen mellan Miro och Isak. Rektorn blåser av