Filter
Filter
  • Utan regler

    av

    12-15 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180936156
    Från 243 kr

    Som en rak högerÄr våldet i MMA–ringen samma sak som våldet på gatan? Matti är med i skolans tuffaste gäng och hans bror sitter i fängelse. Slagsmål och kriminalitet är en del av

  • Fel kläder

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180937399
    Från 189 kr

    Klädd för fest! Hästarna är bjudna på frukostbjudning, men vad ska de ha på sig? Tindra letar i klädlådan efter det hon tycker ser fint ut. Nino vill ha på sig en stor boa och

  • Fatta aktier : Din guide till ett smart sparande

    av

    12-15 år E-bok, 2022, Svenska, ISBN 9789179713744

    Tänker du att aktier och fonder bara är för personer med många vuxenpoäng som har stenkoll på ekonomi? Tänk om! Oavsett vem du är kan aktiesparande ge dig nya förutsättningar i

  • Det hemska skratt-pulvret

    av

    6-9 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789178816354

    Ninas högsta dröm är att kunna köpa en cykel, men hon har inga pengar och behöver skaffa ett jobb. En dag går hon förbi en märklig butik med en lapp i skyltfönstret. ”Hjälp önskas”

  • Dödluvan och vargen

    av

    6-9 år inbunden, 2017, Svenska, ISBN 9789175433479

    VARNING: BÖR EJ LÄSAS VID LÄGGDAGS! Trodde du att du kunde alla de gamla klassiska sagorna? Se då upp, för här återberättas de i en helt ny stil för de allra modigaste unga

  • Grevens slott

    av

    6-9 år inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789197879057

    Finns det vampyrer? Vad är en monsterjägare? Vem är greve von Draculs? Detta är den spännande berättelsen om hur Siri, Erik och Viktor besöker grevens slott och avslöjar en vampyr.

  • Helt borta

    av

    9-12 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789190002117
    Från 234 kr

    Noa måste ta hand om morfar. Han är gammal och glömsk. Han klarar sig inte så bra. Noa är kär i Lilly, och det vet morfar, men ingen annan. Och absolut inte Lilly. En dag går

  • Äventyr i färg

    av

    6-9 år häftad, 2016, Svenska, ISBN 9786191920686

    Lättläst för de yngsta! Läraren Stina berättar om färger för sin klass. Plötsligt ser hon inga färger längre och måste åka till doktorn. Medan Stina är borta råkar hennes elever ut

  • Fakta om hästen

    av

    9-12 år inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789175674018

    Det finns många hästar i Sverige. Några är bra på att hoppa, andra kan springa fort. Boken beskriver kortfattat vad hästar kan, hur de lever och mycket annat.Nypons lättlästa

  • Frisörbesöket

    av

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789188009982

    Pappa Bosse tycker att Ulv och Ylva ser ovårdade ut, och erbjuder sig att klippa dem. Sist han gjorde det blev det en katastrof, men vem ska annars klippa dem? Som tur är får de