Filter
Filter
  • Vi ska tälta

    av ,

    6-9 år kartonnage, 2026, Svenska, ISBN 9789180778589

    Hela familjen ska tälta i skogen. Det är mycket som har packats: ryggsäckar, tält, sovsäckar, gosedjur, stormkök, en stor påse marshmallows och Igors första hjälpen-låda. Mamma och

  • Sju smaskiga solar

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789189697485

    – Jag tänkte fråga dig en sak, säger Melli. Vill du följa med på cirkus i kväll?    Fille ser glad ut.    – Jag älskar cirkus! säger han. Hoppas det finns clowner! Och eldslukare!

  • Det osynliga barnet (lättläst)

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180777520

    Novellsamlingen Det osynliga barnet innehåller nio berättelser. Titelberättelsen handlar om Ninni, som blivit osynlig efter att ha behandlats illa. När hon får komma till

  • En seg cykel

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789188871565

    – Jag heter Gott-Frida, säger tanten. Jag letar efter någon som kan jobba i min godisaffär. Du kanske är den jag söker?     Melli tror inte sina öron. En godisaffär!     – Ja, det

  • Den försvunna hästen

    av

    6-9 år häftad, 2016, Svenska, ISBN 9789132168765
    Från 151 kr

    Plötsligt sätter sig Myggan upp med ett ryck. Det är så oväntat att Aron blir rädd. - Vad är det? viskar han från sin plats i höet.- Jag vet inte riktigt, viskar Myggan tillbaka.

  • Fejk

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180087070

    Nu är Nikaj känd. Hennes ansikte syns på affischer överallt i skolan. Hon vill dela drömmen som gått i uppfyllelse med bästisen Alice. Nu! Men det går inte. Nikaj valde

  • Vad ska fröken säga?

    av

    6-9 år kartonnage, 2009, Svenska, ISBN 9789163859380
    Från 96 kr

    "Solgatan 1" är en serie mycket lättlästa böcker om kompisarna Axel och Omar som bor i samma hus. Varma och spännande berättelser med få och korta textrader och enkla ord i

  • Motocross

    av

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180089333

    Längtar du efter körkortet? Vill du lära dig att meka? Älskar du spinnande motorer och lerstänkta fälgar? Gnugga leran ur ögonen och läs första delen i vår faktabokserie om

  • Operatören (novell)

    av

    E-bok, 2016, Svenska, ISBN 9789198205107

    På uppdrag av FN letar kustjägaren och operatören Gustav Sterner efter gruvor med konfliktmineraler i nordöstra Kongo. När milistrupper försöker stoppa honom måste han slåss för

  • Mysteriet med tomterånarna

    av

    9-12 år inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789175431888

    Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i Splej tomtedräkter och stöldgods vid stugan där de