Filter
Filter
  • Basket är inte roligt

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789179875619

    Noa spelar basket i BBK Storm. Han och hans kompis Lukas tränar mest av alla i laget. De får spela varje match och ger allt för att vinna. Samir däremot får ofta sitta på bänken.

  • Delaren

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180936958
    Från 207 kr

    Rysligt med glimten i ögat Ett blodsugande monster som kan dela sin kropp i två. Så beskrivs varelsen som pappa vill undersöka och skriva om i sin bok. Familjen Gravlund träffar

  • Predator's Gold

    av

    pocket, 2018, Engelska, ISBN 9781407189154

    Far above Anchorage, a tiny aircraft falls from the sky. Having fledfrom London in MORTAL ENGINES, Tom and Hester seek refuge ina city devastated by plague, haunted by ghosts, and

  • Bråkiga bokstäver

    av

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789178031757
    Från 102 kr

    Genimöte när Helena Bross och Mati Lepp ger ut "Bråkiga bokstäver" - en rolig och lättläst bok om dyslexi!Sigge är stor nu och ska börja ettan. Han tycker att det är roligt med

  • Sivs epa

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789188871701

    Sonjas syster Siv har en epa-traktor, en röd Volvo Duett. Siv ska åka med den till en epa-utställning. Där finns det många epor att titta på, och den snyggaste av dem vinner ett

  • Tjuvar och tjafs

    av

    Uppläsare: Johanna Westman
    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789178036479
    Från 100 kr

    På-pricken-skildring om relationer, kompistrassel och vardagsproblem i femte delen av Marie Oskarssons och Helena Bergendahls populära serie Vänner 4-ever.Julia har fått nya

  • Lätta fakta om Jorden

    av

    6-9 år inbunden, 2014, Svenska, ISBN 9789150220490

    Vad gör vår jord så speciell? Jo, det är den enda planet som vi vet där det fanns något levande från början. Läs om glödande vulkaner, hisnande berg, heta öknar och isiga poler.

  • Janne, min vän

    av

    12-15 år kartonnage, 2021, Svenska, ISBN 9789150121520

    Den 31 augusti 1954 klockan 18.32 ändras allting. Då dyker den rödhårige och fräknige Janne upp från ingenstans. Med sin cykel prejar han Krille så han tvingas in mot trottoaren

  • Lätta fakta om Mayafolket

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789150224351

    Vilka var egentligen Mayafolket? Varför byggde de sina stora tempel? Hur levde de och vad åt de? Hitta svaren på dessa och många fler frågor här!

  • Lätta fakta om småkryp

    av

    6-9 år inbunden, 2016, Svenska, ISBN 9789150221640

    Hur många ben har en insekt? Vilken är världens största skalbagge? Hur bygger getingar sina bon? Detta och mycket mer får du veta här. Text med stor stil och många bilder.