Filter
Filter
  • Ensam under ytan

    av

    12-15 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179877101

    En sommardag när han dök från bryggan blev allt svart. Nu är han ett spöke i sjön där han drunknade. Det är ensamt under ytan, och han längtar efter närhet. En ilska börjar växa

  • Bleke Karl

    av

    9-12 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789179871956
    Från 219 kr

    Linnea och Bella träffas som vanligt efter skolan. De sitter på Linneas rum och kollar på YouTube. Linnea älskar klipp med gulliga djur, medan Bella gärna vill bli skrämd. Men när

  • Flickan med det röda håret

    av

    9-12 år kartonnage, 2023, Svenska, ISBN 9789179877828

    Frans och hans mamma flyttar till Norrland. I det lilla röda huset som ligger vid en vacker sjö hoppas de bli glada igen. Det ska bli en ny start. Här finns inga klasskompisar som

  • Lätt att ljuga

    av

    12-15 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789175438580
    Från 216 kr

    Lätt att ljuga handlar om att inte låta andra bestämma. När Love inte vågar stå för sina val börjar han ta till lögner. Livet trasslar till sig för honom. Men där finns Ebba, och

  • Det som väntar i brunnen

    av

    12-15 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179875985

    Att Milton är annorlunda är inget Sibel och Olle har tänkt på tidigare. De har ju varit kompisar sedan de var små. Men när Milton visar sina vänner en gammal brunn som han har

  • Hotet från källaren

    av

    9-12 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179877347

    Valter och hans pappa åker i förväg till det nya sommarhuset. Valters mamma är sjuk och oron ligger som en sten i hans mage. Pappa är så glad för huset och vill börja fixa direkt.

  • Kampen

    av

    12-15 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179875602

    Mörkerhäxornas ledare Gabriel har tagit båda de magiska stavarna och hotar att förstöra världen. Det är bara Ellen som kan stoppa honom!Men i jakten på stavarna finner Ellen också

  • Välkommen till skelettklubben

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180775410

    Malva tingas lämna sin bästis Julia och flytta till en norrländsk by. Där ska hennes föräldrar öppna ett hotell. Har de ingen aning om hur många skräckfilmer som börjar så …? De

  • Dödlig dans

    av

    9-12 år kartonnage, 2023, Svenska, ISBN 9789179877835

    Livia har firat halloween med Saga sedan de var små. Men nu har Saga nya kompisar och hon ignorerar Livia, pratar inte med henne, svarar inte på hennes mess. Saga och hennes nya

  • Min vän är ledsen

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789178131846

    Lättlästa världssuccéen äntligen på svenska! Elefanten är försiktig. Det är inte Piggy. Piggy kan inte låta bli att le. Det kan Elefanten. Elefanten och Piggy är bästa vänner!I Min