Filter
Filter
  • Mysteriet med smugglarna

    av

    9-12 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789178819454

    En övergiven liten valp på en parkeringsplats. En mystisk skåpbil. En bondgård med ett högt plank runt om. Två ilskna vakthundar. Och två otrevliga män … Vad är det som händer på

  • Mysteriet med pistolen

    av

    9-12 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789180083362

    En svart bil med tonade rutor verkar följa efter gänget i SPLEJ. Killarna i bilen frågar efter Jamal. Senare samma dag ser de bilen vid ett ödehus. När bilen är borta undersöker

  • Mysteriet med hackarna

    av

    9-12 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789189831230
    Från 243 kr

    Vem har hackat SPLEJ-gängets Youtube-kanal? SPLEJ-gängets Youtube-kanal har blivit hackad. Den är full av reklam för kasinon! Kort därefter får SPLEJ ett meddelande – om de inte

  • Bästa BMX-laget!

    av

    6-9 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179875657

    Jamal älskar att köra fort med sin BMX. Han går med i en BMX-klubb, och snart inser han att det behövs mycket mer än fart för att vinna tävlingar. I laget finns också Aron. Han lär

  • Jätten vaknar

    av

    12-15 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179874735

    Hjalmar ska campa i fjällen med sin farmor och farfar. Det är en helt ny camping, och samerna säger att det är en farlig plats. Den enda som lyssnar på dem är Hjalmar. Men faran

  • Vitormen jagar

    av

    12-15 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179874285

    Annie och hennes kompisar ska tälta vid sjön i skogen. Annies bäste vän Love är tveksam. Han säger att han har blivit jagad av något stort djur och att det är farligt i skogen. Har

  • Vill du dö?

    av

    12-15 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180777414

    Sedan Paq blev skjuten är det lugnt på gatorna. Nu är det Sadiks gäng som styr. Faisal har lovat Ibbe att sluta jobba för dem, men i stället försöker han få Ibbe att gå med. När

  • Gola och hon dör

    av

    12-15 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180778725

    Sadik och Paq är mitt i en blodig maktkamp. Faisal har slutat jobba för Sadik, och Ibbe har hittills stått utanför gängkriget. Men så får han ett oväntat meddelande, ett uppdrag.

  • Askfrun hämnas

    av

    12-15 år kartonnage, 2023, Svenska, ISBN 9789179878870

    Fred åker iväg med sin familj för att fira midsommar med kompisar. De kommer fram till ett gammalt hus på landet där de ska bo. Framför huset står ett stort träd. Fred känner

  • En ung naturälskares dagbok

    av

    12-15 år E-bok, 2021, Svenska, ISBN 9789150132809

    Genom den 15-åriga Dara McAnultys dagboksanteckningar får vi ta del av hans nära förhållande till vilda djur och växter. Han har verkligen ett eget sätt att identifiera sig med