Filter
Filter
  • Djurvårdare

    9-12 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789180080040

    Vill du jobba med att mata björnar? Drömmer du om att jobba med djur när du blir stor? Vill du mata björnar, träna uttrar eller städa lodjurs-buren? Lär känna Caroline Lindgren

  • Till varje pris

    av

    12-15 år E-bok, 2017, Svenska, ISBN 9789175892023

    Novellen Till varje pris handlar om att vara ung: Om att konfronteras med verkligheten i sitt första jobb och möta människor och sanningar som man inte trodde fanns.Jag hade precis

  • Levande död

    av

    12-15 år E-bok, 2018, Svenska, ISBN 9789188487377

    Krig rasar över Sverige. Experiment utförs i ett försök att skapa starkare soldater som kan beskydda landet. Men vad händer när människor skapar en ras starkare än sig själva? ”En

  • Spela eller dö

    av

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180089869

    Onda Cecilia Cyber har förvandlat Gamers vänner till monster! Hon tvingar Gamer att slåss mot dem i en turnering på liv och död. Gamer vill inte skada sina vänner, men de verkar

  • Alone on a Wide Wide Sea

    av

    9-12 år häftad, 2024, Engelska, ISBN 9780008638733

    How far would you go to find yourself? The lyrical, life-affirming novel from the nation’s favourite storyteller ‘Michael Morpurgo’s

  • Vargflickan - Förrädaren

    av

    Uppläsare: Louise Löwenberg
    9-12 år Ljudbok, 2024, Svenska, ISBN 9789180776950
    Från 87 kr

    Kim, Robert och vargflocken har räddat fångarna i grottan och nu måste de fortsätta sökandet efter Kims försvunna familj. Men någonting får Morgonsol att rymma ifrån flocken. Och

  • Moped

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789180933131
    Från 186 kr

    Fylla moppe!Femtonårsdagen är den stora dagen! Då får du ta moppekort, dra på hjälmen och ge dig ut på vägarna. Men vilken moppe är bäst? Och vilka regler gäller på vägen? För

  • Militär

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180085526

    Inom Försvarsmakten jobbar soldater, sjömän och officerare. Men också en och annan hund! Svenska soldater skyddar Sveriges gränser men ibland åker de till länder där det är krig.

  • Bygga spel

    av

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189777118

    Bygga spel: Spel består av många väldigt olika delar. Det är allt från datorkod till ljudeffekter. Och alla delarna behövs för att det ska bli ett helt spel. Delarna måste passa

  • Lätta fakta om djur på gården

    av

    6-9 år inbunden, 2017, Svenska, ISBN 9789150222234

    Varför klipper bonden fårens ull? Hur många kultingar kan suggan få? Hur lever odlad lax? Detta och mycket mer får du veta här. Lätta fakta serien har stor stil och många bilder.