Filter
Filter
  • Nära döden

    av

    12-15 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180084963

    Robin har ofta önskat att han kan lämna sin kropp. En dag kraschar något i skogen. Plötsligt ser han sin kropp ligga livlös på marken. Han är död! Men så vaknar han i panik.

  • Vild ilska

    av

    12-15 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789180082792

    Något händer Benjamin i skogen. En öronbedövande smäll och en hetta som slår honom till marken. På nyheterna säger de att det är en bolid, en meteor som förstörs i atmosfären. Den

  • Epa-häng för alltid

    av

    12-15 år kartonnage, 2024, Svenska, ISBN 9789180775298

    Erik och hans vänner får ett hemskt besked. Triangeln, kiosken där de alltid brukar ses med sina epor, ska rivas av kommunen. Det får bara inte hända! Gänget bestämmer sig för att

  • Mysteriet i bunkern

    av

    9-12 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180088497

    Ester och Peo hittar ett skyddsrum från andra världskriget. De letade egentligen efter Lollos katt, men så hör de ljud inifrån bunkern. Kommer de märkliga ljuden från en människa?

  • Vampyrspanarna

    av

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789175437927

    Det är snöstorm och Malva och Hanna måste övernatta på ett ruskigt hotell. Hanna tror att det kan finnas vampyrer där. Malva hoppas att det inte är så. På natten hör de ett

  • Skuggor i stallet

    av

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189777590

    Mystiska saker börjar hända i stallet. Konstiga ljud hörs och skuggor rör sig över väggarna. Nino och Tindra tycker att det är jätteläskigt och vill gömma sig. Men Bess tycker att

  • Pojken från förr

    av

    9-12 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179877187

    Emil märker det redan första kvällen: det händer konstiga saker i det gamla huset. Han ser sådant som inte borde gå att se, och han hör ljud som inte borde höras. Är det sant som

  • Döden i badrummet

    av

    Uppläsare: Louise Löwenberg
    9-12 år Ljudbok, 2024, Svenska, ISBN 9789180773393
    Från 87 kr

    Minea har flyttat till en ny lägenhet. På kvällen tar hon ett varmt bad, och börjar drömma … I drömmen är vattnet iskallt och en sträng kvinna trycker ner henne i badkaret,

  • Love Report Volume 2, The

    av

    9-12 år häftad, 2024, Engelska, ISBN 9781662640605
    Från 134 kr

    In this second book in the addictive graphic novel series for tweens, Grace and Lola uncover more truths about romance and friendship at home, at school, and on an island holiday.

  • DK Super Readers Level 3 Anne Frank

    6-9 år häftad, 2025, Engelska, ISBN 9780241726525

    Help your child power up their reading skills and learn all about the brave diarist, Anne Frank with this fun-filled non-fiction reader carefully levelled to help children