Filter
Filter
  • The Lego Animation Book

    av

    9-12 år inbunden, 2016, Engelska, ISBN 9781593277413

    Have you ever wondered what your LEGO creations would look like on the big screen? The LEGO Animation Book will show you how to bring your models to life with stop-motion animation

  • Tor och Tea tältar

    av

    6-9 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789188871329

    Tor och Tea tältar är den fjärde boken i den lättlästa serien Läshuset, nivå 1. Texten är skriven med gemener och läsbarhetsindex (lix) är 3. Läshuset är en serie med roliga och

  • På prao. Sopbilen

    av

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789189697102

    Följ med eleverna i klass 2C på prao. Roliga bilder och berättelser med knorr. Kanske lär du dig en del nya ord också.Freja ska åka sopbil med Mimmi. Först kollar de så att allt är

  • På Prao. Skidskolan

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789189697706

    Följ med eleverna i klass 2C på prao. Maja ska vara på en skidskola. Se upp i backen! Läsbarhetsindex (lix) är 15.På prao är en serie lättlästa böcker som utspelar sig i vardagliga

  • På prao. Sotaren

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789188871985

    Följ med eleverna i klass 2C på prao. Roliga bilder och berättelser med knorr. Kanske lär du dig en del nya ord också.Roy ska vara med sotaren Moa. Hon lär Roy hur man rengör en

  • How to Draw Manga

    av ,

    9-12 år häftad, 2024, Engelska, ISBN 9781915751027

    Using clear, simple steps, How to Draw Manga gives soon-to-be manga artists the basic techniques to get started, and the confidence needed to progress to more challenging manga

  • Ulrike och kriget (lättläst)

    av

    12-15 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789178252916

    Boken handlar om Ulrike, en ung flicka i Tyskland under andra världskriget. Ulrike ger inte upp. Hon är övertygad om Hitlers makt och det tyska folkets överlägsenhet. Med stolthet

  • Svarta hunden

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180774093

    Svarta hunden är ett mytiskt väsen som många trodde på förr. Hunden visade sig ofta på kyrkogårdar. Den var stor och ibland kom det eld ur munnen. När hunden visade sig kunde det

  • Megafakta om länder. Norge

    av ,

    9-12 år inbunden, 2026, Svenska, ISBN 9789189955394
    Från 241 kr

    Här får man veta mer om vårt västra grannland Norge. Bland de ämnen som tas upp är t ex klimat, historia, naturliv och skolan. Att läsa om länder i läromedel eller på digitala

  • Genom portalen

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180776905

    När moster Viola dör blir Gry helt ensam. Vad ska hända med henne nu? Allt förändras när Disa dyker upp. Hon säger att hon är Grys faster och kommer från en plats som heter