Filter
Filter
  • Sommarkatten

    av

    Uppläsare: Sari Eliasson
    Ljudbok, 2026, Svenska, ISBN 9789179499570
    Från 87 kr

    Nora känner sig ensam. Hennes barn har flyttat hemifrån. Och efter skilsmässan har hon förlorat många vänner.På en promenad möter hon en katt. Den är smal och verkar hungrig och

  • Know My Place

    av

    12-15 år häftad, 2021, Engelska, ISBN 9781781129807

    A teenager’s longing for family and a place to call home is poignantly portrayed in this heartfelt and ultimately uplifting story of life in the foster-care system.

  • Lätta fakta om fladdermöss

    av

    6-9 år inbunden, 2011, Svenska, ISBN 9789150218732

    Hur sover fladdermössen? Var gömmer de sig? Vad äter de? Vilka är dess fiender? Detta och mycket mer får man veta i den här boken. Rikt illustrerad med foton och teckningar. I

  • Den trettonde

    av

    12-15 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180778404

    Det är fredagen den trettonde november och dimman är tät. Alice ska sitta barnvakt åt lille Milo i ett gammalt hus i Kaleby. Det ser ut att bli en lugn kväll med film och godis.

  • InvestiGators

    av

    häftad, 2021, Engelska, ISBN 9781529054378

    Laugh yourself silly with the InvestiGators! Join Mango and Brash in this full-colour comic book series by John Patrick Green. Perfect for fans of Dogman and Bunny vs Monkey.'Fast,

  • Iskall planet

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180084697

    Jorden kommer att gå under. Alla vet det. Det är bara en fråga om tid. Ett rymdskepp med forskare och soldater skickas ut för att hitta en grupp människor som försvunnit på

  • Fångad i spelet

    av

    9-12 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789180930765
    Från 225 kr

    Tröskelbok för gamers! Gamers ärkefiende Cecilia Cyber har kidnappat spelmakarna. Det är upp till Gamer att rädda dem. Först måste han vinna ett race med sin turbo-bil. Vid varje

  • Lätta fakta om klimatet

    av

    6-9 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789150223927

    Varför förändras klimatet?   Varför är klimatförändringarna så allvarliga?   Vad kan vi göra åt dem?  Detta och mycket mer får du veta här.Detta och mycket mer får du veta här.Mer

  • Käftarna i djupet

    av

    9-12 år kartonnage, 2023, Svenska, ISBN 9789179876944

    Chefen på akvariet ska på en resa till USA och föreläsa om havsmonster. Äntligen det bli några lugna dagar i Saltvik. Men så dyker en mystisk tjej med en speciell tatuering upp.

  • I natt dör vi

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180086615

    På den öde heden står en kyrka, halvt begraven i sand. Detta är platsen som Gud glömde. Men en grupp män rider genom natten. De har facklor i händerna. De är på väg mot havet, där