Filter
Filter
  • Akta, jag sprängs!

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180085601

    Det är inte alltid lätt att vara precis på gränsen till explosion. Det är något creepern Jasper vet mer än väl. Speciellt när man ska försöka ta sig genom mellanstadiet samtidigt.

  • Arg

    av

    9-12 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789180082679

    Det finns många känslor som så gott som alla människor brukar uppleva och känner igen. Man har faktiskt sett att människor över hela världen visar sina känslor på samma sätt. Den

  • Fionas kamp för frihet

    av

    9-12 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180086752

    Fiona och hennes familj är slavar på en gård i USA. En dag bestämmer sig godsägaren för att sälja Fiona och hennes lillebror. Men Fiona vägrar. Hon tänker inte lämna sin mamma och

  • Det hemska skratt-pulvret

    av

    6-9 år inbunden, 2020, Svenska, ISBN 9789178816354

    Ninas högsta dröm är att kunna köpa en cykel, men hon har inga pengar och behöver skaffa ett jobb. En dag går hon förbi en märklig butik med en lapp i skyltfönstret. ”Hjälp önskas”

  • Farligt guld

    av

    6-9 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789132217548

    Maggot stirrar på mannen som kommer springande ut ur affären. Varför har han sin mössa nerdragen över ansiktet? Ingen går väl runt så? I en rånarluva? Efter en kort stund dyker

  • Hotet

    av

    9-12 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789180930604
    Från 27,40 €

    Polisen är Noa och Sally på spåren och vill ta in dem på förhör. Hur ska Noa och Sally förklara att Annie bara försvann vid klippan i skogen och att Will blev biten av en kobra?

  • Teo och tävlingen

    av

    9-12 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789178256389

    Teo är topprankad BMX-cyklist. Milla är den enda tjej som vunnit flera nationella BMX-tävlingar. Så vad har de gemensamt? De ska båda tävla i den ultimata tävlingen BMX-BLIXT. Den

  • Minifakta om bilar

    av

    9-12 år inbunden, 2017, Svenska, ISBN 9789175678566

    Det finns nästan fem miljoner bilar i Sverige. I den här boken kan man läsa om snabba bilar, gamla bilar, bussar och lastbilar. Man får veta vilken bil som är vanligast i Sverige

  • Tittut

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789179798666
    Från 12,30 €

    Småkryp och husdjur för nybörjarläsarna. Margareta Nordqvists serie ”Djurkompisar” är gullig och lätt läsning i versaler.I trädgården finns en massa spännande! Lillis och valpen

  • Läshunden

    av

    6-9 år inbunden, 2018, Svenska, ISBN 9789178030392
    Från 12,30 €

    ”Läshunden” är den artonde fristående boken i Helena Bross populära serie om kompisarna Axel och Omar. Perfekta böcker för nybörjarläsare med kort text och enkla ord i versaler. I