Filter
Filter
  • Sista hållplatsen

    av

    12-15 år inbunden, 2016, Svenska, ISBN 9789175675350

    Tobias somnar på bussen en kväll. När han vaknar är han på en hållplats långt hemifrån. Nästa buss tillbaka går inte på länge, och vad vill de där killarna som kollar på honom? Han

  • På prao. Bokhandeln

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789189697713

    Följ med eleverna i klass 2C på prao. Bosse ska vara på en bokhandel. Där blir det roliga förberedelser inför ett författarbesök. Läsbarhetsindex (lix) är 18.På prao är en serie

  • På Prao. Skidskolan

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789189697706

    Följ med eleverna i klass 2C på prao. Maja ska vara på en skidskola. Se upp i backen! Läsbarhetsindex (lix) är 15.På prao är en serie lättlästa böcker som utspelar sig i vardagliga

  • Hundralappen

    av

    6-9 år inbunden, 2008, Svenska, ISBN 9789163858284

    "Solgatan 1" är en serie mycket lättlästa böcker. Mysiga och charmiga berättelser med värme för de absoluta nybörjarläsarna - med bara få och korta textrader och enkla ord i

  • Lätta fakta om hajar

    av

    6-9 år inbunden, 2009, Svenska, ISBN 9789150217568

    Vad äter hajar helst? Finns det självlysande hajar? Kan hajar simma baklänges? Svaren på dessa frågor och mer spännande fakta om hajar hittar du i den här boken.

  • Bästisar på plan

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180084000

    Miro och bästisen Vidar är ostoppbara när de spelar tillsammans. Men när de hamnar i olika lag på träningsmatchen går det snabbt fel. Att spela mot varandra är inte alls lika kul

  • Lätta fakta om robotar

    av

    6-9 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789150224818

    Vissa tror att robotar om bara några årtionden kommer att utföra hälften av alla våra arbeten. De kan arbeta inom många olika områden, t ex sjukvård och service. Men det är inte

  • Lätta fakta om regnskogen

    av

    6-9 år inbunden, 2016, Svenska, ISBN 9789150221794

    Följ med på en häpnadsväckande resa till regnskogen! Möt alla de fantastiska djur och växter som lever här. Hur gamla är de äldsta träden i regnskogen? Vad är en lian? Hur jagar en

  • Nästan ihop

    av

    12-15 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789180085397

    Hur vet man när man är ihop? Oliver är himla söt, tycker Ella. Och det är kul att jobba med honom på sommarkaféet. Det händer alltid något knasigt där. Tretton tanter kommer på

  • Fotbollsresan

    av

    6-9 år inbunden, 2024, Svenska, ISBN 9789180931267
    Från 23,60 €

    City BoIS åker på fotbollsresa till Spanien! Miro kan knappt vänta på att få snöra på sig fotbollsskorna och träna på den stora arenan i Barcelona. Extra spännande ska det blir att