Filter
Filter
  • Drömtraktorn

    av

    12-15 år kartonnage, 2021, Svenska, ISBN 9789179873950

    Daniel och Zeke bor på landet. För att komma till skolan måste de ta skolbussen. Men ibland åker chauffören förbi hållplatsen utan att stanna. Bara för att jävlas. Då måste de gå

  • Vilse på Tatooine

    av

    6-9 år inbunden, 2025, Svenska, ISBN 9789179798697
    Från 11,90 €

    Väck läslusten med Star Wars! En kraschlandning på en avlägsen ökenplanet blir startskottet på ett farofyllt och spännande uppdrag med robotar, rymdvarelser och mystiska

  • Sista sparken

    av

    6-9 år inbunden, 2019, Svenska, ISBN 9789172999718

    Att spela fotboll är det bästa Adam vet! Han älskar spänningen under matcherna, men under nästan varje match händer något som gör att han blir sådär arg. Så att han inte kan tänka

  • Mysteriet med tomterånarna

    av

    9-12 år inbunden, 2015, Svenska, ISBN 9789175431888

    Butiken där Esters syster jobbar blir rånad en sen vinterkväll. De två rånarna är utklädda till tomtar. Senare hittar gänget i Splej tomtedräkter och stöldgods vid stugan där de

  • Den stora flykten

    av

    9-12 år kartonnage, 2025, Svenska, ISBN 9789180778657

    En fartfylld serie som är lätt att sluka! Kim blir tillfångatagen av främmande män och förs bort från sin flock. Männen tar henne till ett läger - och där finns andra människor!

  • Misstänkt för brott

    av

    12-15 år kartonnage, 2022, Svenska, ISBN 9789179876340

    Erik börjar känna sig hemma på den nya skolan och i sitt nya liv. Han är ihop med Juno, och Frans är hans bästa polare. Tillsammans åker de på en epa-träff och Erik börjar jobba på

  • Hundra procent rost

    av

    12-15 år inbunden, 2023, Svenska, ISBN 9789180088695

    Drömmen om den egna epan börjar kännas rostig. Osmans föräldrar förstår inte alls varför någon skulle vilja meka och köra runt i en gammal långsam epa. Det verkar som att Osman

  • Tappa greppet

    av

    12-15 år inbunden, 2021, Svenska, ISBN 9789188577818

    Jackson spelar sin bästa fotboll någonsin ... tills hans morfar blir sjuk och måste läggas in på sjukhus. Hans oro får honom att tappa humöret ute på planen, och snart är hans

  • Två påsar pärlor

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789188871572

    – Det behövs bara pyttelite pärlor, säger Gott-Frida. Du kan strö dem över mackan. Eller hälla dem i ett glas vatten. Det är viktigt att du tar alla på samma gång.     – Okej,

  • Tre knasiga kolor

    av

    6-9 år inbunden, 2022, Svenska, ISBN 9789189697003

    Melli tar ett djupt andetag.     – Får jag fråga en sak?     Gott-Frida tittar upp. Hon ser glad ut.     – Ja, det är klart! säger hon.     – Hur kan du så mycket om magi? frågar